Dárek od Slona  |  Tesla se slevou  |  Domény  |  Webhosting  |  VPS





Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Třicetpět:
   


Odebírat

Obrázek 'cesti archeologove v egypte' Obrázek 'cesti archeologove v egypte' (HonzaRezRP (24.3.2025 12:42) reagovat
Konečně ňákej vtip...

Obrázek 'cesti archeologove v egypte' Obrázek 'cesti archeologove v egypte' (vgt) (23.3.2025 10:38) reagovat
já měl škodu 105 a pak škodu 136 (742.136) a s vařením jsem neměl absilutně problémy, jako jistotu jsem tam ale přemostění termostatického spínače v chladiči měl...pužíval jsem ho u té 105 spíš preventivně, když jsem měl naloženo a něco tahal a byl i předpoklad že pojedu do dlouhého kopce pomalu a bude chybět nápor

Obrázek 'cesti archeologove v egypte' Obrázek 'cesti archeologove v egypte' (FilipesRP (23.3.2025 10:31) reagovat
(miko): V Egyptě to řeší tak, že tam nemají kopce. :o)

Obrázek 'cesti archeologove v egypte' Obrázek 'cesti archeologove v egypte' (-xXx-) (22.3.2025 19:38) reagovat
Nechci do toho kecat, ale kdo u těch pyramid byl ví že v té stodváce pod kapotou vaří ta voda v chladiči i když je odstavená. Prostě slunce.

Obrázek 'cesti archeologove v egypte' Obrázek 'cesti archeologove v egypte' (Padesáttři) (22.3.2025 18:11) reagovat
Škodovky řad 742/743 (105/120/125/130/135/136+Garde/Rapid) neměly chlazení vyřešeno úplně nejlépe, ale vycházelo z celkové koncepce s motorem vzadu a pokud bylo vše funkční, tak se opravdu nepřehřívaly. Problémem ale často byl spínač ventilátoru umístěný vepředu na chladiči, jehož konektor (holý jednopólový faston) oxidoval, díky přechodovému odporu se přehříval a celý spínač tak tavil. A takový spínač pak moc nespínal.

Obrázek 'cesti archeologove v egypte' Obrázek 'cesti archeologove v egypte' (VanthomasRP (22.3.2025 17:29) reagovat
120 pro Afriku měly pár úprav. Montoval se olejový chladič, jiná vodní pumpa a snad i samotný vodní chladič byl jiný - měď místo železa...

Obrázek 'cesti archeologove v egypte' Obrázek 'cesti archeologove v egypte' (Jen další JedinecRP (22.3.2025 16:31) reagovat
Jak se řešilo přehřívání v létě u 120? Otevřel jsi okénka a zapnul topení. To pomáhalo. Jen se spolucestující divily ...

Obrázek 'cesti archeologove v egypte' Obrázek 'cesti archeologove v egypte' (morlorRP (22.3.2025 15:46) reagovat
pekne GLS :-)

Obrázek 'cesti archeologove v egypte' Obrázek 'cesti archeologove v egypte' (Jimmyx) (22.3.2025 13:53) reagovat
Já měl jako student "naštěstí" škodu 100MB a tam s chlazením problém nebyl. Nicméně 105 a 120 mělo spoustu lidí takže řešení jejich problémů byla v té době obecná znalost. Ta škoda 100 měla trvalý náhod větráku přímo od motoru, takže ta dokud měla vodu v chladiči tak nevařila. Nicnémě jednou jsem s ní opatrně dojel s vařícím motorem asi 25 km domů (nebylo kde vzít po cestě vodu), po vychladnutí dolil skoro 4 litry (z celkových 6,8l) a jezdilo to vesele dál. B-)

Obrázek 'cesti archeologove v egypte' Obrázek 'cesti archeologove v egypte' (Makula) (22.3.2025 11:57) reagovat
Ještě Bohdalku a je hotovo :-)

Obrázek 'cesti archeologove v egypte' Obrázek 'cesti archeologove v egypte' (Li-borg) (22.3.2025 11:53) reagovat
Jimmyx: úplně jasně vidím, jak jsme zkoušeli funkčnost termostatu doma v konvici. :-)

Obrázek 'cesti archeologove v egypte' Obrázek 'cesti archeologove v egypte' (the quitterRP (22.3.2025 11:52) reagovat
je to jak pise Jimmyx, tie termostaty odchadzali velmi casto

Obrázek 'cesti archeologove v egypte' Obrázek 'cesti archeologove v egypte' (wd43) (22.3.2025 11:25) reagovat
jo tak me tvrdili ze si tam ten vetrak dodelavali, kdyz sem si ji tehda koupil, skodovku s tlacitkem na vetrak chladice. Pak jsem ji parkrat opakovane uvaril na dalnici, za chladneho pocasi, ja byl jeste mladej blbej a moc sem na ten teplomer necumel tak sem z toho byl vyjukanej. Uvaril sem ji jeste nekolikrat a postupne docela rychle odesla do vecnych lovist. A to uz jsem tou dobou jezdil 2 roky starou stopetkou, co sotva kilo vytahla, na rovince, ale ta nikdy nevarila a zadnej spinac na vetrak nemela.

Obrázek 'cesti archeologove v egypte' Obrázek 'cesti archeologove v egypte' (Jimmyx) (22.3.2025 11:16) reagovat
Ty 120ky vařily protože větrák na chladiči spínal termostat. To sice je správně a používá se to v zásadě i dnes, ale tehdy často nefungoval. Spoustu řiřičů si tehdy raději dodělali ruční spínač a zapínali ten větrák ručně.

Obrázek 'cesti archeologove v egypte' Obrázek 'cesti archeologove v egypte' (wd43) (22.3.2025 10:53) reagovat
daval se pridavny vetrak na chladic - ale jestli je to jenom 105 tak ta nevarila jak 120... ty stodvacitky varily protoze zvetsili motor ale nechali tam stare chlazeni, socialisticky clovek tak usetril -3,000,000,000 clovekohodin.

Obrázek 'cesti archeologove v egypte' Obrázek 'cesti archeologove v egypte' (mikoRP (22.3.2025 10:39) reagovat
jak tam resi prehrivani se motoru? to misto kufru ma velkou nadrz na vodu? protoze jinak voda v chadici vyvrela kolidne pri jizde do kopce i v 20C ...