Odebírat | ||
Obrázek 'trochu jiny maluch' (Woyta) RP (19.11.2024 2:26) | reagovat | |
V depozitáři muzea jsem potkal dvě. Jednu žlutou a druhou bílou. Žlutá byla klasika, chladič vpředu, motor, náhon na zadek. Bílá byla veselejší. Motor před nápravou. Náhon na předek a chladič až za motorem. Přední náprava měla původ u nějakého Renaultu a kola držela tři šrouby. | ||
|
||
Obrázek 'trochu jiny maluch' (Filipes) RP (18.11.2024 21:59) | reagovat | |
Jak se to chladí? | ||
|
||
Obrázek 'trochu jiny maluch' (cyklista) RP (18.11.2024 16:44) | reagovat | |
Klouby uměli vyrobit v NDR, ale aby se škodovka dostala do pětiletého plánu, začali je chtít už na stotřicítky, které měly jinou zadní nápravu a pak na Favorita jak když najdeš. | ||
|
||
Obrázek 'trochu jiny maluch' (dementyl) (18.11.2024 13:30) | reagovat | |
No, tych prototypov 120tky existuje viac, existuje aj transaxle (prevodovka vzadu, motor vpredu) a existuje aj ortodox (vsetko vpredu, pohanany zadok). Tie homokinetaky sice zo zaciatku vyrobit nevedeli, ale dali to skor, nez pri Favorite. Lobra sa prestali pouzivat uz niekde za cias Garde. Od 84 vyssie uz to boli klby tuzemske. Inac ako sme vcera mali ten 17. november, toto je krasna ukazka toho, aky neschopny socik bol. Prototyp existoval od 1978 ale ako zadomotor sa to robilo az do smrti. | ||
|
||
Obrázek 'trochu jiny maluch' (Anjinsan) (18.11.2024 13:10) | reagovat | |
Podobný koncept zkoušela i Škodovka - existuje prototyp stodváci s transaxlem = motorem vepředu a převodovkou vzadu. Komunistické strojírenství totiž neumělo vyrobit homokinetické klouby. Ty byly poprvé použité až na Favoritu a musely se kupovat ze západu (Löbro). | ||
|