rozmrazujem (21.4.2023 16:35)
+ x !  Známka: 1Váha: malá


Komentáře (23) Komentovat Nezobrazovat

rozmrazujem (Kupředu levá zpátky ni krok) (23.4.2023 15:57)
To, že ty něco lživě označíš za naprosto okrajový případ, pro mě nehraje naprosto žádnou roli. Koňské povozy a pradědy sice do diskuse zavlekl Velký Berezný, ale ty ses toho dementního pseudoargumentu o pradědovi chytil jako hovno košile a teď budeš kvůli tomu vyšilovat? Opravdu vtipné. A kolik zbyde z 13000 Wh/kg, když "3/4 zahodíš výfukem" a případně část té "zahozené" energie využiješ na vytápění? Počítat ses naučil, bolku?

rozmrazujem (MemRP (23.4.2023 15:22)
"já jsem na rozdíl od tebe schopen jí (sic, naučit se psát, ty lolku) porovnat s hustotou energie v palivové nádrži vozidla, které ty přirovnáváš ke koňskému povozu" Co to proboha meleš, tobě se to v tom hloupém mozku míchá jak guláš, ne? :D Já jsem opravdu o koňském povozu nic nepsal, smál jsem se tomu, že někdo za vrchol techniky považuje smradlavé webasto, když v elektromobilu jde pustit topení/klimatizace jednoduše. A tou hustotou energie u paliva, když ho 3/4 zahodíš výfukem, jsi chtěl říct co?

rozmrazujem (MemRP (23.4.2023 15:03)
Opět, naprosto okrajový případ, který může nastat jednou za čas. A přesto třeba Tesla, která jde koupit už za lidový za milion, tě odveze třeba do Zadaru plnou rychlostí tak, že si na 8hodinové cestě uděláš dvě obrovské zastávky na 17 minut, užitná hodnota úplně tragická, že se jdeš vychcat a dát si kafe, máš pravdu. ;) A pokud jsi opravdu takový chaotik, že si neumíš dát auto před odjezdem do zásuvky, tak to navigace samozřejmě spočítá za tebe, ty si píšeš itinerář na papírek? :D

rozmrazujem (Kupředu levá zpátky ni krok) (23.4.2023 12:36)
Pokud ty máš od osobního automobilu jiná očekávání než já, je to tvoje věc. Pokud jsi to ještě nezjistil, tak lidé a jejich názory a potřeby jsou zkrátka různé.

rozmrazujem (Kupředu levá zpátky ni krok) (23.4.2023 12:34)
Když se s manželkou dnes večer rozhodneme, že zítra ráno vyrazíme zalyžovat si do Alp na ledovec, tak do auta, které stojí před barákem, naházíme výbavu, za pár minut dotankujeme plnou a vyrazíme. Nebudeme muset řešit to, kolik energie je zrovna "natankováno" a hlavně nebudeme muset řešit žádný itinerář dlouhých "technologických" zastávek. Zkrátka pro nás je užitná hodnota současného automobilu se spalovacím motorem vyšší než u aut s chemickými akumulátory v podobné cenové kategorii.

rozmrazujem (Kupředu levá zpátky ni krok) (23.4.2023 12:27)
Mem: Aha. Takže u elektromobilů s chemickými akumulátory probíhá postupná evoluce, kdežto automobily se spalovacími motory ve vývoji ustrnuly v předminulém století. A co se týče hustoty energie v chemickém akumulátoru, tak já jsem na rozdíl od tebe schopen jí porovnat s hustotou energie v palivové nádrži vozidla, které ty přirovnáváš ke koňskému povozu. Ta hustota je cca 13000 Wh/kg. A uměl by to porovnat i můj praděda, takže jsem naštěstí hňup jako on a ne jako ty.

rozmrazujem (Chytrá bezdrátová kulma) (23.4.2023 10:28)
Těžko je senilní hňup, nekrmte senilního hňupa...

rozmrazujem (MemRP (23.4.2023 9:59)
"můj praděda ... věděl, kdy který koncept pohonu vznikl a taky dokázal posoudit" Posoudit co, že současné Li-ion akumulátory mají cca 270 Wh/kg (a CATL teď zrovna představil "condensed" chemii s 500 Wh/kg), zatímco olověné akumulátory v té době měly max tak 50 Wh/kg? A neměly battery management, aktivní chlazení, tak efektivní motory atd. Fakt se musím smát, když někdo vytahuje, že "stejná" technologie tu byla před 130 lety a neujala se. Takže ano, jsi hňup stejně jako tvůj praděda. :'(

rozmrazujem (XantRP (23.4.2023 9:37)
Velký Berezný: V tomto případě je "pokrok" zpátečnictvím. Takové Berlingo se rozpadá po 130-150k km, motor "kozí dech" nevydrží ani 200k km. Každý musí mít své, tedy pick-up a do něj dílenskou zástavbu na nářadí. Od pondělí do pátka jsou auta rozlítaná po ČR. Raději nemluvím o životnosti náprav, tlumičů, sedaček ... kdežto ty staré Caddy dávají bez problémů 600-700k km a nerozpadají se. Místo 5 minut na pumpě i kafem ... hodina. Místo materiálu baterka. To je ten pokrok?

rozmrazujem (Kupředu levá zpátky ni krok) (22.4.2023 21:45)
Mem: Průměrný denní nájezd je sice zajímavý statistický údaj, jenže reálně to může znamenat třeba 60 x 20 kilometrů a pak jednou 800 kilometrů a ještě k tomu v zimě. Proč bych měl vyměnit auto, které těch 800 kilometrů zvládne na jeden zátah, za jiné, které to nezvládne? To má být ten pokrok? A mimochodem: jaký "příměstský elektromobil" v reálném příměstském provozu najede na jedno nabití 420 kilometrů?

rozmrazujem (kakamura) (22.4.2023 21:36)
Gratulki k elektromobilu, když na to máš a máš k tomu podmínky, proč ne. Děkujeme, že jsi se pochlubil.

rozmrazujem (Kupředu levá zpátky ni krok) (22.4.2023 21:26)
Mem: Ano - můj praděda byl taky tak hloupý jako já. Taky věděl, kdy který koncept pohonu vznikl a taky dokázal posoudit, jaké jsou jeho užitné vlastnosti.

rozmrazujem (MemRP (22.4.2023 21:22)
Kupředu: Takže tvůj praděda byl taky hloupý jako ty? To docela vysvětluje genetika. ;) | Xant: Nenech si rušit své kruhy, ale průměrný denní nájezd v ČR je 30 kilometrů. Takže i příměstský elektromobil by stačilo nabíjet jednou za 14 dní. Pokud ty jezdíš 130 tisíc km ročně, tak to je marginalita na politování a možná diagnózu masochismu, ale rozhodně nic, co by mělo mít vliv na rozhodování společnosti, sorry.

rozmrazujem (Kupředu levá zpátky ni krok) (22.4.2023 21:11)
Kdyby mému pradědovi někdo jako "technický pokrok" vnucoval něco, co je starší než ten koňský povoz a má to horší užitné vlastnosti než koňský povoz, tak by ho zbičoval.

rozmrazujem (Velký Berezný ) (22.4.2023 20:59)
Ježiš vy ste s těma kecama tak otravný. Připadáte mi jak ublafaný dědici, co odmítají technický vývoj a jakékoliv změny. Dědkové s fajfkama. Vaši pradědové úplně stejně jako vy odmítali automobily a asfaltovani silnic. Když celý život jezdili koňskými povozy.

další...