P-51 Mustang (sound)
(fagan01) (6.2.2022 13:42)
|
snipeg: ano dala, ale uť za II svetovej uznali, že je to neefektívny motor |
|
P-51 Mustang (sound)
(Lokaj Hlouběj ) (8.9.2020 21:13)
|
Raketoplán s pístovým motorem ze Škody 1203. |
|
P-51 Mustang (sound)
(snipeg) RP (8.9.2020 21:06)
|
zajimalo by me jaka by sla pri dnesnich technologiich vyrobit "stihacka" s pistovym motorem |
|
P-51 Mustang (sound)
(Hamr) (8.9.2020 16:35)
|
Hlavní důvod bylo palivo. Spojenci měli (víceméně) od začátku války letecký benzín o 100 oktanech, postupně přešli na 130 a místy až 150. Frickové na 100 končili, spíš to bylo tak 87 (palivo B-4), nominálně sice taky měli 150 oktanovou C-3, ale s přídělem půl deci na leteckou divizi. No a s nízkým oktanovým číslem není možné dosáhout vyšších plnicích tlaků kompresoru, aniž by motor začal klepat, takže museli ty svoje kompresory trochu škrit. Pak samozřejmě jejich motory na spojenecké nestačily. |
|
P-51 Mustang (sound)
(Tim) (8.9.2020 13:15)
|
Hamr: tahle mantra, ze nemci meli nejlepsi techniku a proto vyhrali valku. Jejich letadla mela spatny vykon ve vetsich vyskach, hlavni duvod byl motor. |
|
P-51 Mustang (sound)
(kydomet) (8.9.2020 12:59)
|
Dobrý, díky, strávil jsem dvě hodiny díváním se na youtube o letadlech z druhé světové. |
|
P-51 Mustang (sound)
(Jizva) (8.9.2020 8:09)
|
Husty, tak to sem netusil, diky |
|
P-51 Mustang (sound)
(kirsha) (8.9.2020 7:53)
|
něco k tomu, co skopčáci nedokázali: http://dfens-cz.com/autonomni-rizeni-kommandogerat/ |
|
P-51 Mustang (sound)
(lolecc) (8.9.2020 7:14)
|
@Jizva zaujimava tema https://ww2aircraft.net/forum/threads/why-didnt-the-me-109-get-a-ventral-radiator.52441/ taktiez bol velmi zaujimavy stroj ... FW 190 ktory pouzival radialny vzduchom chladeny motor |
|
P-51 Mustang (sound)
(MSG) RP (8.9.2020 0:09)
|
Tim: fungovalo, ale len v určitej výške, mimochodom, neviete niekto omáčku na PB-51 Red Baron: [odkaz] |
|
P-51 Mustang (sound)
(Hamr) (7.9.2020 22:00)
|
Jo, nedokázali. Takový trapárny jako vstřikování paliva v době, kdy Merliny měly karburátor, kterej při záporných G přerušil přívod paliva do motoru (než zavedli R.A.E. a Bendix) se nepočítají. A kompresor s variabilní rychlostí, díky který nepotřebuješ druhej stupeň je taky pro dementy, a nějaký trapný vstříkování MW-50 vlastně nikoho nezajímá. A sodíkem plněný vejfukový ventily taky ani nestojej za řeč. |
|
P-51 Mustang (sound)
(Tim) (7.9.2020 20:04)
|
Skopcaci nastesti nedokazali udelat poradnej motor do stihacek. Byli v te technologii tak o 5 let pozadu, dvostupnovej kompresor meli az vroce 44/45. Jizva: to je olejovy chladic motoru. P51 to nemela az tolik vzadu, doufali, ze ohraty vzduch v malem prostoru bude rychlejsi nez okolni vzduch a v tomhle usporadani bude fungovat jako tryska. Jestli to realne bylo k necemu dobre nevim. |
|
P-51 Mustang (sound)
(Jizva) (7.9.2020 19:55)
|
Nejakej rok zpatky kdyz letel kolem Spitfire (jinak u nas lita hafo civilnich obyc letadel - Cirrus a Cessna a hned jak sem slysel ten zvuk tak mi bylo jasno ze to neni obyc letadylko, mozna obycejnej ale krasnej zazitek videt to nad sebou nahodou. Jo a moh by mi prosim nekdo vysvetlit proc ma tenhle Mustang tu "kapsu" zespoda za kridlama? Nejak to nechapu kdyz motor je jinde... |
|
P-51 Mustang (sound)
(krouticimoment) (7.9.2020 19:53)
|
Zvuk krásnej, ale už by si snad měl rozmyslet, kam chce vlastně letět. Nebo se tolikrát vracel, protože si nebyl jistej, jestli před startem zamknul auto? |
|
P-51 Mustang (sound)
(DougBadman) RP (7.9.2020 19:23)
|
na Spitfire to nemá [odkaz] |
|