the future is now
(Mem) RP (7.11.2023 8:10)
|
„Udávané kapacitě a dojezdu bych v žádném autě palubnímu systému nevěřil Jsou to šejdíři.“ Wtf OBD ti normálně ukazuje reálné hodnoty baterky. A dojezd si umíš spočítat i sám, protože vidíš okamžitou/průměrnou spotřebu. Je to jednoduchá matematika. Já mám s elektromobilem najeto 25 tisíc km a i dlouhé trasy vychází podle plánovače s přesností na jednotky procent. |
|
the future is now
(Mem) RP (7.11.2023 8:09)
|
mxiq: Ve většině USA nabíjejí Tesly z elektrocentrály? Tell me more. A víš o tom, že i nabíjení z elektrocentrály je úspornější? Elektromobil dojede dál, než kdyby stejné množství paliva spálil spalovák. |
|
the future is now
(Atarian) RP (7.11.2023 4:43)
|
Tak gringosove byli vzdycky debilnejsi nez zbytek sveta, ale kupovat tyhle sracky, to musi byt fakt demence az na pudu |
|
the future is now
(Ebo) RP (6.11.2023 21:31)
|
Mem> no dobře.. to chápu, ale baterka de do prdele i když ji budu držet v rozmezí 70-80%. Životnost jí nestoupne na trojnásobek. U těch malých kapacit je celkem cítit jak baterka slábne i vlivem zimy natož stárnutí. A celkem dobrej joke je, když tam nějakej článek umře. Podle všeho tam výrobce cpe daleko víc baterek a má to větší kapacitu, než udává (viz Tesla a tavná pojistka na každém článku). Udávané kapacitě a dojezdu bych v žádném autě palubnímu systému nevěřil Jsou to šejdíři. |
|
the future is now
(mxiq) RP (6.11.2023 20:17)
|
Ono se to všeobecně ví, ale moc neukazuje, jak ve věšině USA, kde rozvody sotva utáhnou klimatizace, nabíjejí baterky v Teslách? Zákeřně z elektrocentrály za keřem, co se krmí kanystrem |
|
the future is now
(eargaeg) (6.11.2023 17:39)
|
lidi, co maji odpovidajici vzdelani pocinaje napr. elektroprumyslovkou, pripadne nejakym VS elektro, tohle vedeli pred deseti lety, ze to pripojka bataku neutahne. Vsechny ty smart veci a workaroundy jsou drahy a ve vysledku, kdyz ty auta bude mit vetsi procento lidi, tak to stejne nepomuze. Takze az se vam decko doma prizabije, nebo bude nemocny, do nemocnice ho vecer treba neodvezete a mozna ani rano do prace to nepujde |
|
the future is now
(rawen12345) (6.11.2023 16:52)
|
Na tento systém však nie je možné napojenie bežných nabíjačiek od jednotlivých výrobcov elektromobilov a hybridných automobilov. Nabíjačka musí mať možnosť riadeného / regulovaného výkonu nabíjania a musí byť kompatibilná s riadiacou jednotkou od spoločnosti Agevolt. Ak to chapem ako laik spravne, hovno to pojede, a cim ich bude vic tim hur |
|
the future is now
(rawen12345) (6.11.2023 16:51)
|
na schôdzi vlastníkov rozhodli o realizácii zmeny elektroinštalácie v spoločných priestoroch a príprave riadeného nabíjania pre možnosť nabíjania elektromobilov a hybridných automobilov pre garáže v podzemných podlažiach. Jedná sa o systém, ktorý prepája nabíjanie elektromobilov a hybridných automobilov s energomanažmentom budovy, t. z. monitoruje aktuálnu spotrebu elektrickej energie budovy a optimálne rozdeľuje dostupný výkon pre nabíjania aktuálne zapojeným a aktívnym nabíjačkám. Na tento systém však |
|
the future is now
(Mem) RP (6.11.2023 15:43)
|
Ebo: plný charge cycle možná, ale pokud tu baterku úplně nevybíjíš ani úplně nenabíjíš, tak by ti měla vydržet déle i na tom kole. U aut hlavně přidávají „buffery“ nahoře a dole (technicky minimální a maximální napětí článku, kam to při nabíjení a vybíjení dovolí jít), což právě tomu způsobu nabíjení prospívá. U současné generace NMC u Tesel se uvádí zhruba 1500 plných cyklů, než se začne významně zhoršovat, u LFP dokonce 3000 cyklů. |
|
the future is now
(Mem) RP (6.11.2023 15:39)
|
Na nabíjení auta ti stačí normální 16A jednofázová zásuvka. Pokud není přizpůsobená (zesílená), tak z toho můžeš dlouhodobě bezpečně odebírat 10 A. Vy si ve vaší novostavbě nemůžete dovolit připojit 2,3 kW? |
|
the future is now
(rawen12345) (6.11.2023 14:45)
|
ja si myslim, ze prave obyc hybrid, nie plugin je asi to najefektivnejsie co sa dnes da kupit. v zasade jalovu energiu premenenu na teplo v brzdach alebo motore sa rekuperaciou premeni na energiu a ta sa vyuzije inokedy pri akceleracii. zaroven tam sice su baterie, ale uplne male, ktore aj keby sa rozsirili, nebudu v takom rozsahu poskodzovat environment. vsetko ostatne je beh proti muru. v nasom baraku, (5 rocna stavba) sa riesia nabijacky, barak nema take pripojenie, aby to ustalo dopyt (uz teraz), |
|
the future is now
(JimmyX) (6.11.2023 14:31)
|
Měl jsem si normální auto a s jednou atmosrférou občas stále jezdím. Trvám na tom, že to je stejně hlučné jako jiná atmosféra. Ale problém bude psychika. Běžné auto zvyšuje hlasitost postupně. Hybrid má většinu času ticho a pak se během vteřiny roztočí kam je potřeba. Tj. z ticha máte najednou hluk, který se nemění s rychlostí. To je nezvyk a některé lidi to irituje, protože posledních 100let se auta chovala jinak. V průměru je v hybridu větší ticho, viz níže 50% času mě motor stojí. |
|
the future is now
(Ebo) RP (6.11.2023 14:05)
|
By mě zajímalo co dávají za super mega baterky do těch aut. Nejlepší co jsem sehnal s poměrem kapacita vs. dodávaný proud mají životnost 800 cyklů ..takže za tři roky na elektrokole udělají pá pá |
|
the future is now
(eargaeg) (6.11.2023 13:33)
|
snad nikdo z vas chce popirat globalni zmenu klimatu??? |
|
the future is now
(Mem) RP (6.11.2023 13:33)
|
že to odhlučnění u svých modelů zlepší (takže to očividně štvalo hodně zákazníků, a není se co divit), tak se ptám, jestli už se tak stalo, nebo zůstalo jen u slibů. Mně se hybridní pohon Toyota líbí technicky, ale tohle byl fakt otřes. |
|