ekologie v praxi
(Mem) RP (26.10.2023 9:27)
|
CATL je největší výrobce akumulátorů do EV na světě (taky od něj mám NMC pack ve svém autě). Když říkají, že to mají v sériové výrobě a odebírají to od nich OEM partneři, tak je to dost pravděpodobné. Tohle opravdu není hype článek o nějaké laboratoři. |
|
ekologie v praxi
(Dezοlát) (26.10.2023 8:46)
|
Mem: Jiným slovy na trhu zatím není nic. |
|
ekologie v praxi
(Mem) RP (25.10.2023 19:31)
|
Dezolát: CATL své nové baterie (které mají i velmi rychlé 4C nabíjení ) už dodává čínským OEM, auta se mají objevit do konce tohoto roku, např. od Arcfox (BAIC). |
|
ekologie v praxi
(Mem) RP (25.10.2023 19:24)
|
peee: Ty vůbec nemáš tušení, jak moc špinavé jsou spalovací motory v motorkách a skútrech, že. Některé škodliviny jsou stokrát vyšší než v autech. Takže to ani ta nižší spotřeba nevyrovná. Pokud skútry, tak samozřejmě elektrické. |
|
ekologie v praxi
(Dezοlát) (25.10.2023 19:09)
|
Který současný elektromobil je prodáván s akumulátory s energetickou hustotou 500 Wh/kg? A tím "ukládáním paliva" je v případě elektromobilu samozřejmě myšleno ukládání energie do akumulátoru. V případě elektromobilů s chemickým akumulátorem je to přeměna elektrické energie na chemickou. |
|
ekologie v praxi
(peee) RP (25.10.2023 18:29)
|
Keby zelení neboli vymletí kokoti, tak vedia, že keby si len 30 percent šoférov kúpilo na mestskú dopravu skútre miesto áut tak to vyrieši kopec problémov a bude to oveľa efektívnejšie, aj keď ten človek bude jazdiť len pol roka a len každú druhú jazdu, tak to bude mať obrovský dopad, bo skúter žerie kľudne pol litra na 100 km, nehovoriac o výrobných nákladoch a CO2 pre 100 kilový skúter oproti 3 tonovému hybridnému audi suv. |
|
ekologie v praxi
(Mem) RP (25.10.2023 18:14)
|
"Hype články mě nezajímají" Výborně, a to je důvodem, proč potom ignoruješ i reálně představené? "A řešil jsi ukládání paliva" Vždyť to sám v dalším komentáři vyvracíš. Popisoval jsem pouze to, že autor videa je ichtyl, který nejspíš netuší, že elektromobil je přesto úspornější (dojede dál) než spalovák, i když se spálí stejné množství paliva. Tedy je i tak ekologičtější. Tedy video točil zbytečně a ty píšeš zbytečné komentáře. Proč? |
|
ekologie v praxi
(Dezοlát) (25.10.2023 18:02)
|
Navíc jeden z typických zásadních jakože argumentů pro elektromobily je, že výfuk mají v elektrárně za městem, takže emise přenášejí z místa užívání někam jinam pod nos někomu jinému. Jenže když budeš nabíjet elektromobil před barákem z elektrocentrály, tak ty emise produkuješ de facto v místě užívání automobilu. Což je ale přesně to, co sobečtí uživatelé elektromobilů nechtějí. O ni chtějí přenášet emise pod nos někomu jinému. |
|
ekologie v praxi
(Dezοlát) (25.10.2023 18:01)
|
Běžného uživatele zajímají spíš celkový dojezd na jedno tankování/nabíjení, rychlost a dostupnost tankování/nabíjení atd. |
|
ekologie v praxi
(Dezοlát) (25.10.2023 18:00)
|
Mem: Hype články o "zázračných" akumulátorech, které už jakože "fungují" někde v laboratořích", mě nezajímají. Já řeším to, co je reálně na trhu. A řešil jsi ukládání paliva. Jeho energetická hustota je u vozidel dost podstatný parametr, který limituje dojezd na jedno tankování/nabíjení. Takže je samozřejmě možné, že ve tvém příkladu konvenční automobil ujede na 6 litrů PHM třeba 100 km a srovnatelný elektromobil 120 km. Což je parametr zajímavý možná tak pro "poskakování kolem komína". |
|
ekologie v praxi
(Mem) RP (25.10.2023 17:42)
|
Dezolát: já se v problematice elektromobility vyznám, takže mi nemusíš vysvětlovat různé pojmy. Zvlášť, když odkazuješ na zastaralý článek, který ještě nevěděl o existenci nových chemií s 500 Wh/kg (CATL, NASA, ...). Co je ovšem nejpodstatnější - proč mi o nějaké energetické hustotě vykládáš, když já jsem ji nijak neřešil? |
|
ekologie v praxi
(luky_) RP (25.10.2023 17:25)
|
tuw: To fakt ma logiku, kdyz je v lete hezky, tak budu jezdit autem a az bude zima a tma, tak presedlam na kolo. A ja hlupak to celej zivot delam obracene - od listopadu do dubna najezdim 85% rocniho najezdu. |
|
ekologie v praxi
(Dezοlát) (25.10.2023 15:14)
|
Mem: Jenže uložení stejného množství energie komplikuje "paradox" zvaný energetická hustota: https://elektrickevozy.cz/clanky/znate-hlavni-duvod-proc-maji-elektromobily-kratsi-dojezd-nez-spalovaci-auta |
|
ekologie v praxi
(Občan Y) RP (25.10.2023 15:03)
|
No ja nemuzu za to, ze v tom vidlakove nemaji elektriku. |
|
ekologie v praxi
(Dezοlát) (25.10.2023 14:58)
|
tuw: A já zase říkám, kdyby se chtělo, tak by se porovnala spolehlivost dodávek elektrické energie větrných elektráren na břehu moře se spolehlivostí dodávek elektrické energie větrných elektráren hluboko ve vnitrozemí a ke spolehlivosti dodávek fotovoltaiky. A přihlédlo by se k reálným současným technickým možnostem akumulace elektrické energie velkého rozsahu. Z toho by logicky vyplynulo, že nahradit konvenční elektrárny Občasnými Zdroji Energie v našich podmínkách v současnosti nelze. |
|